טיולים נוספים:
Italy Flag
Ecuador flag

יום 3' - WHW - לאורך לוך לומונד
רוארדנן לאינברארנאן (22 ק"מ)

בוקר ברוארדנן

קמנו ב Collie Mhor ואכלנו את ארוחת הבוקר הסקוטית האמיתית הראשונה שלנו. ביצה, עדשים, בייקון, נקניקיות, עגבניה ופטריות. ארוחה טובה וגדולה לבוקר. זה כל מה שבעלת המקום הציעה ככה שצריך להסתגל אם לא אוהבים את הארוחה אבל אולי גם אפשר לבקש משהו שונה. את הארוחה אכלנו על שולחן מטבח לצד עוד כ 3 אנגלים שעושים את המסלול ובעלי המקום. המבטא הסקוטי של בעלי המקום היה מעט קשה לעכל על תחילת הטיול והתקשנו להבין את האנגלית אז היה קשה להכנס לשיחות בשולחן אבל אני מטיל את האשמה עלינו.

מרוארדנן לאינברסנייד (Rowardennan to Inversnaid)

בעלי המקום כיוונו אותנו חזרה למסלול ומשם המשכנו לתוך יער פראי חדור אור וטיפות גשם. הדרך מפותלת אך לא קשה , ויש יחסית הרבה פיטריות וצמחים מעניינים אחרים בסביבה.

עד מהרה מצאנו את עצמנו שוב קרובים מאד לאגם לוך לומונד שוב (Loch Lomond). במפה תראו שיש דרך עוקפת שהולכת ממש לצד האגם. בהמלצת בעלי ה Collie Mhor לא לקחנו את הדרך שנראת מעט מפתה. האמת שאני לא מבין בכלל איך קיימת שם דרך, לעניות דעתי חייבים ללכת שם דרך סלעים והאגם עצמו, בקיצור, אני ממליץ ללכת על הדרך הראשית.
הדרך הראשית באופן הדרגתי עולה למעלה דרך יערות דלילים ועבותיים, חותכת לא מעט נחלים שיורדים במורד הגבעה ומאפשרת מבטים רבים לעבר האגם הצמוד. הדרך אינה קשה במיוחד אבל היא סלעית וצריך לשים לב לקרקע.

Rowardennan to Inversnaid viewרוב ההליכה מתבצעת על יד אגם לוך לומונד

בסיום המקטע מגיעים למקום יפהפה עם מספר מפלים ונחלים שמתנגשים שעוברים מעליו באמצעות גשר. לאחריו מגיעים לאינברסנייד שהוא בערך רק מלון אחד ומספר בתים נוספים.

מאינברסנייד לאינברארנאן (Inversnaid to Inverarnan)

לאחר שהלכנו בקצב רציני בגשם קל לא בלתי פוסק עצרנו במלון אינברסנייד בסביבות השעה 1 . ניתן לרכוש שם כריכים להמשך הדרך אך הקצב המהיר איפשר לנו לאכול במסעדה שלהם. המסעדה משדרת אווירה מוזרה. מצד המסעדה והמלצרים נראים כמו מסעדת יוקרה מצד שני התפריט עממי וזול. מסעדה זאת מסעדה ואכלנו לשובא.

לאחר שהלכנו בקצב מאד מהיר ועצרנו לשעה לדפנה היה מאד קשה להתחמם והלכנו בקצב מאד איטי ומדאיג. המסלול המשיך להיות דומה מאד למקטע הראשון, לאחר שעה בערך כבר הרגשנו שמיצינו את הנוף הזה והמשך הדרך הייתה מטישה ומונוטונית.

Inversnaid to Inverararn viewנוף טיפוסי לאורך היום

לקראת סוף המקטע (כשעה לפני הסיום) הנוף משתנה. בהתחלה עוברים דרך יער עבות קטן שם הספקנו לראות משפחת איילים מדהימה (אני מקלל את הסוללה  של המצלמה שנגמרה לנו עד עצם היום הזה). לאחר מכן נכנסים לעמק מרעה פתוח עם צמחים פראיים מסביב והרים שמקיפים אתכם. שינוי מרענן ויפהפה. שעה נוספת של הליכה והגענו לאינברנארן בסביבות 5 וחצי.

Wild life near inverararnהרבה חיי בר לקראת סוף היום

ערב באינברארנאן

אינברנארן מורכבת משני מקומות לינה בלבד. ה Beinglas Farm נמצא ממש על הדרך של ה West Highland Way וניתן ללון בו באוהלים, בנגלו או חדרים. אנחנו ישנו בחדרים. לצערנו לא הייתה מיטה זוגית אך בכל זאת למקום הייתה אווירה חמימה שזכרנו היטב לאחר הטיול.

ארוחת ערב ניתן לאכול בפאב המקומי או בפונדק קרוב . אנחנו אכלנו בפאב המקומי. לא הייתה הופעה אבל המקום עדיין היה הומה ושמח,הוארוחות היו גדולות וטעימות.לאחר מכן חזרנו לחדר בקושי עומדים ונפלנו על המיטה.

סיכום יום

ביום השני למסלול כבר הבנו את הקצב הליכה הדרוש אך בסוף היום היינו מוטשים יותר מכל יום אחר על אף שהמסלול לא היה קשה במיוחד.

היום מתחיל יפה מאד , לאט לאט נהיה מונטוני ומשעמם ואז לקראת הסוף חוזר להיות מעניין ומרענן.