טיולים נוספים:
Italy Flag
Ecuador flag

יום 10' - WHW - עמק הפיות

בוקר בפורטרי

הבקרים בפורטרי זהים זה לזה ולכן זה היום היחיד בו אתאר אותו.

הבקרים ב Ben Tianvaig היו נהדרים החל בארוחה הסקוטית המלאה שבושלה בצורה הטובה ביותר בטיול לטעמי (ויש גם תחליפים צמחוניים למי שרוצה) ועד ליתרון המובהק של הישיבה עם אורחים בשולחן גדול. ברוב זמן ארוחת הבוקר אנשים מדברים על מה שהם עשו אתמול וזה מספק הרבה המלצות והכוונות להמשך היום.

Fairy Glen

עמק הפיות או בלעז גאלי Fairy Glen הינו איזור קטן שמספק טיול של שעה עד שעתיים על יד עיירה בשם Uig. המקום פשוט מדהים  (ה Highlight של הטיול מבחינתנו) והרבה אנשים מפספסים אותו (במיוחד בעלי המכוניות הפרטיות) כי ההגעה אליו נסתרת מהעין. ההגעה אליו מתבצעת דרך שביל שעובר מאחורי Uig Hotel שנמצא בפאתי העיירה. אוטובוס 57C יוריד אתכם ממש על יד המלון תוך חצי שעה נסיעה.

כאמור ההליכה מתחילה על שביל סלול מאחורי המלון ונמשכת כ 10דקות ממשוכות בעלות נוף סקוטי ממוצע. היינו בטוחים שכבר עשינו טעות בדרך ואיך שעברנו עיקול ה Fairy Glen נגלה לעינינו. מראה משובב נפש וביזארי שכזה אדם רואה פעמים מועטות בחייו, נוף מוזר ויפהפה שכזה הוציאו מאיתנו פה אחד:"וואוו". גבעות קטנות בצבע ירוק עד פרוסות על כל האיזור חלקן בצורה של חרוט מושלם, אגמון שמימיו בצבע קריסטל ובאמצע המקום הר גס בגרסתו המוקטנת. אם קיימות פיות בעולם זה ללא ספק הבסיס הראשי שלהם.

Fairy Glen Centerמרכז ה Fairy Glen. ההר הקטן במרכז נקרא Castle Ewen.

האיזור לא גדול בכלל ולא לוקח זמן רב לראות את כולו. אין שבילים כמעט בכלל. הסיור הינו חופשי וככל שתחקרו יותר לצד הכבשים הסקוטיות כך תגלו יותר מאפיינים מוזרים ויפים. אם אתם עם ילדים אין לי ספק שזה המקום המושלם לפיקניק, מבחינתם זה יהיה לונה פארק. החזרה מתבצעת מהדרך שבה באים.

Fairy Glen Featured treeעץ יפהפה שנחבא בין גבעות הקונוסים

מכיוון שנותר לנו זמן עד לאוטובוס הבא החלטנו שכבר כדאי לחקור את Uig. העיירה פרושה על יד ים בצורת פרסה ולכן ההגעה למרכז לוקחת זמן יחסית רב של כחצי שעה הליכה והמרכז עצמו היה די מאכזב. יש שם מספר חנויות, רובן לא מעניינות. החנות היחידה שיש בה ניצוץ של עניין מציעה עבודת יד מקומיות מקרמיקה. כביכול אמורה להיות שם סדנה ליצירת כדים אבל כנראה שהסדנה לא פעילה מחוץ לתקופת התיירות. חזרה לקחנו את אוטובוס 57A הישר לפורטרי.

צהריים בפורטרי

את הצהריים החלטנו לבלות בסיור רגוע במרכז פורטרי. אזור המרכז מלא בחנויות לתיירים אבל לא מהסוג הרע. זה מקום מצויין למצוא מתנות מקוריות למכרים. בצהריים ניתן לצפות בחיי היום יום של העיר או ליתר דיוק בתלמידי פורטרי שיוצאים להפסקה ומציפים את כל המרכז ואת המאפיה המקומית בפרט.

סיור רכוב בחצי האי טרוטרניש

מאחר והבנו שבעזרת תחבורה ציבורית בלבד לא נספיק לראות את כל מה שלטרוטרניש (Trotternish) יש להציע החלטנו להתנסות בסיור רכוב בשם On the Wing מטעם מרכז התרבות המקומי. הסיור הוא בן 3שעות ,עושה סיבוב מסביב לחצי האי ועוצר בנקודות המעניינות. המסלול גמיש ואם שמעתם על מקום מעניין בסביבה לנהג לא תהיה בעיה לעצור שם. הסיור עולה  15 פאונד לבן אדם  ויוצא פעמיים ביום ב 10:00 וב 14:00 (לא כולל יום ראשון).

בסופו של דבר קצת התאכזבנו מהסיור כי המדריך לא הרבה לספר סיפורים מסביב לאתרים שבהם עצרנו אבל בהחלטנו הספקנו לראות מקומות חשובים שאחרת לא היינו רואים. אחד מהם היה תצפית על הKilt Rock שהוא צוק מרהיב שמתנוסס מעל הים ועל ידו מפל שנשפך לים. מקום נוסף הוא תצפית על איזור ה Quiraing שהוא עוד איזור נפלא שהושפע מרעידות האדמה באזור.

סיכום יום

ה Fairy Glen היה פשוט מרהיב ביופי. פשוט אתר חובה.
סיור בפורטרי מרגיע קצת את הקצב, מאפשר לספוח קצת את חיי היומיום במקום ויש מגוון חנויות מעניינות.
הסיור הרכוב היה נחוץ אבל היה גם מאכז בו זמנית.